Wizerunki kobiet w reklamie
Media uwielbiają lansować stereotypowe wizerunki zarówno kobiet jak i mężczyzn. Reklama jest polem, gdzie łamanie stereotypów jest czymś nowym i kontrowersyjnym.
Kobiety występują w różnych rolach. Wizerunki kobiet możemy podzielić na te nowoczesne i tradycyjne.
Kobieta tradycyjna występuje w roli matki i gospodyni domowej. Taki obraz jest dość mocno zakorzeniony w świadomości Polaków.
W reklamach środków czystości, produktów spożywczych czy artykułów dziecięcych występują właśnie kobiety. Mężczyźni w tym czasie mają zarabiać na utrzymanie rodziny.
Innym typem kobiety, który ukazywany jest w reklamach jest kobieta przedstawiana jako obiekt seksualny lub estetyczny. Kobiety jako przedmioty seksualnego pożądania występują w towarzystwie mężczyzn i przywodzą jednoznaczne skojarzenia.
Bardzo często operuje się ciałem kobiety. Obiekty estetyczne to kobiety wyróżniające się przede wszystkim atrakcyjnością fizyczną, która jest niezbędna w reklamach produktów kosmetycznych.
Czasami jest to femme fatale, czyli pełna seksapilu uwodzicielka mężczyzn. Taką silną kobietę możemy zauważyć w reklamach feromony.