Wizerunki kobiet w reklamie

Media uwielbiają lansować stereotypowe wizerunki zarówno kobiet jak i mężczyzn. Reklama jest polem, gdzie łamanie stereotypów jest czymś nowym i kontrowersyjnym.

Kobiety występują w różnych rolach. Wizerunki kobiet możemy podzielić na te nowoczesne i tradycyjne.

Kobieta tradycyjna występuje w roli matki i gospodyni domowej. Taki obraz jest dość mocno zakorzeniony w świadomości Polaków.

W reklamach środków czystości, produktów spożywczych czy artykułów dziecięcych występują właśnie kobiety. Mężczyźni w tym czasie mają zarabiać na utrzymanie rodziny.

Innym typem kobiety, który ukazywany jest w reklamach jest kobieta przedstawiana jako obiekt seksualny lub estetyczny. Kobiety jako przedmioty seksualnego pożądania występują w towarzystwie mężczyzn i przywodzą jednoznaczne skojarzenia.

Bardzo często operuje się ciałem kobiety. Obiekty estetyczne to kobiety wyróżniające się przede wszystkim atrakcyjnością fizyczną, która jest niezbędna w reklamach produktów kosmetycznych.

Niezbędna odzież liturgiczna kapy pięknie haftowane - Haftina Atelier

Czasami jest to femme fatale, czyli pełna seksapilu uwodzicielka mężczyzn. Taką silną kobietę możemy zauważyć w reklamach perfum.