Stereotypowa kobieta tradycyjna

Stereotypy dotyczące kobiet obracają się wokół kobiety tradycyjnej i kobiety nowoczesnej. Ta tradycyjna, to kobieta zajmująca się domem, dziećmi i pozostająca w cieniu męża. Taki wizerunek przedstawiany jest w reklamie, prasie czy w telewizji.

Choć czasy się zmieniły i kobiety zaczęły być bardziej niezależne, obraz tradycyjnej Matki Polki jest silnie zakorzeniony w polskim społeczeństwie. Kobieta tradycyjna skupia się na czynnościach związanych z prowadzeniem domu, takich jak sprzątanie, pranie i czyszczenie. Jako strażniczka domowego ogniska wychowuje dzieci i gotuje obiady dla męża, który pracuje na utrzymanie rodziny.

Takie postrzeganie kobiet sprawia, że to właśnie one występują w reklamach proszków do prania, produktów do sprzątania i pomysłów na obiad. Mężczyźni są raczej przedstawiani jako eksperci w danych dziedzinach i rzadko zajmują miejsce kobiet w domu. To sprawia, że wartości, które wyznają współczesne kobiety, nie pokrywają się do końca z tym, co przedstawiane jest w mediach i serwowane społeczeństwu.

Haftina Atelier